Od 1. januara 2025. godine javni gradski prevoz biće besplatan i više niko neće morati da plaća kartu, najavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare.
U toku je i najveća reforma javnog prevoza, a istakao je i da će se, sem besplatnog javnog prevoza, u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park u javnom prevozu.
– Neće više biti ni mesečnih, ni godišnjih karata, ni popusta, već grad Beograd sa ovom socijalnom merom postaje jedini grad u Evropi, veći od 500.000 ljudi, koji ima besplatan javni prevoz. Ima primera, poput Talina koji ima 450.000 stanovnika i nekih u Francuskoj, ali to su sve manji gradovi od po 200 do 300.000 ljudi – rekao je Šapić.
On je podvukao da je u toku najveća reforma javnog prevoza i najavio je da će se u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park.
– Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dve godine na gradskim ulicama, kako od privatnika tako i gradskih. Sada nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže, a i čitave naredne godine sukcesivno će stizati. Tokom 2025. stižu i prvi tramvaji, za koje smo nabavku već završili, njih 25, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadatak da za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja obezbedimo sredstva, možda kroz privatno-javno partnerstvo, ili ćemo to mi učiniti, kako bi i svi oni bili zamenjeni novim vozilima. Cilj je da na kraju 2027. imamo sva nova vozila, bez naplate javnog prevoza, što nijedan grad u svojoj istoriji, i u ovako kratkom periodu, nije uradio. To možda zvuči kao nemoguće, ali su i mnoge druge stvari, koje su danas realnost i koje su urađene, delovale nemoguće. To je realnost otkad je ova gradska uprava počela da donosi važne i teške, ali hrabre i odgovorne odluke, koje su uvek bile poduprte dobrim planom – rekao je Šapić.
On je najavio danas, „potpun paket” socijalnih mera kakvih nije bilo u Beogradu poslednjih 50 godina, a koji će početi da se primenjuje od 1. januara 2025. godine.
Na konferenciji za medije, koja je u toku, gradonačelnik predstavlja planove Grada za 2025. godinu.
– Nema plaćanja karata, nema ni mesečnih karata. Ovom merom Beograd postaje jedini grad u Evropi sa vise od pola miliona ljudi koji ima besplatan javni prevoz – rekao je Šapić.
Video nadzor u vrtićima
Šapić je najavio da će oko 400 vrtića imati video nadzor, u dvorištima.
Najavio je i formiranje beogradske službe bezbednosti, čime će se rasterititi beogradska policija.
– Radimo na bezbednosti kao niko u regionu – rekao je Šapić.
Infrastruktura
– Nastavićemo sa izgradnjom i proširenjima ulica i bulevara. Saobraćaj se u Beogradu promenio jer je u poslednjih 10 godina ušlo 250.000 novoregistrovanih vozila, plus turisti, Ukrajince i Ruse da ne računam… Pokušavamo da dok ne dođemo do metroa, da smanjimo, da usporimo proces zagušenja saobraćaja, a to opet neće da vidi samo onaj ko ne želi i nastaviće da priča kako je surovi Šapić do juče Beograđane, koji su leteli, spustio na zemlju. On se ni u šta ne razume, samo zna da pliva, ne znam ni da li više znam da plivam, 17 godina me plivam. Ja bar znam da plivam, ne znam šta oni znaju…
– Beograd će, na kraju ovog mandata, doživeti najveće kvalitativne promene, odgovorno stojim iza toga. Nastavićemo izgradnju mostova i tunela. Bili smo usporeni na početku, to sada ide, do kraja 2026, početkom 2027. godine trebalo bi da dobijemo protočan most. Infrastruktura ostaje važan činilac, sastavni deo politike ove gradske uprave.
O redu vožnje
– Ukinuli smo plaćanje po provedenom vremenu privatnicima, ne može da zatvori vrata i ode, na svakoj početnoj stanici biće semafor, tabla koja će davati signal kada trbea da krene. Nakon svakog kruga će se raditi rekalkulacija, trudićemo se da vozila budu u istim intervalima. Mi ćemo imati vozila, zahvaljujući duplom GPS, znamo gde se nalaze. Tabla pokazuje gde se nalazi vozilo u tom momentu, bila je kao aplikacija. Na tabli se vidi gde se nalazi vozilo. Dinamički red vožnje znači prilagođavanje realnosti i pokušaj da se nijedno vozilo ne vozi prazno, kolika god da je gužva. Kada dođes na početnu ide novi reset i nova dinamika kada krećeš, sve u želji da imamo ravnomerno raspoređene linije. Povećaćemo broj žutih traka.
Beogradska služba bezbednosti
Gradonacelnik.beograd.rs