Evropske potrošačke grupe su prošle nedelje optužile najveće svetske kompanije za video igre da namerno obmanjuju potrošače, uključujući decu, kako bi ih naterali da troše više novca.
Prema podacima objavljenim prošlog meseca, video igre su neverovatno popularne u Evropi, gde ih igra više od polovine stanovništva. Zbog toga je krovna evropska organizacija za zaštitu prava potrošača BEUC podnela žalbu EK uz podršku organizacija članica iz 17 evropskih zemalja, uključujući Francusku, Nemačku i Italiju.
S obzirom na to, grupe koje stoje iza igara „Fortnajt“, „Majnkraft “ i druge optužene su za manipulativne taktike potrošnje koje uključuju virtuelne valute u igri. To su digitalni predmeti poput dragulja, poena ili novčića, koji se mogu kupiti pravim novcem, često u samim igrama ili na tržištu aplikacija.
– Kada se digitalna valuta zatim koristi za kupovinu opcija ili predmeta u igri, igrači gube iz vida stvarne iznose koji su uključeni i previše troše. Uglavnom ga uzimaju deca. A kompanije su svesne da je reč o osetljivoj populaciji, pa ih koriste različitim trikovima da ih privuku da troše više novca – rekao je Agustin Reina iz BEUC-a.
Jedan od uslova je da se proizvodi potrebni za igre nude u pravom novcu ili da se to prikazuje kao opcija, prenosi SEEbiz.
Prema podacima BEUC-a, 84 odsto korisnika uzrasta od 11 do 14 godina igra video igrice u Evropi, dok je tržište kupovine u igricama vredelo oko 50 milijardi dolara globalno u 2020. Deca u EU troše u proseku 39 evra mesečno na kupovinu „stvari” u igricama, saopštio je BEUC. Iako su među onima koji najviše igraju, imaju vrlo malo finansijske pismenosti i lako su podložni virtuelnim valutama, navodi se u saopštenju. Kako je najavljeno, radi se o kršenju propisa EU i očekuje se da će regulatori postupiti i promeniti ova pravila.
Bizportal.rs