Posle višegodišnjeg iskustva naručivanja razne robe preko AliExpress-a, odnedavno je korisnicima u Srbiji omogućena e-kupovina preko još jedne kinseske platforme – Temu.
Temu se pojavio 2022. godine, a od maja ove godine dostupan je i za srpsko tržište, sa ograničenom ponudom i besplatnom dostavom na čitav asortiman. Kompanija Temu, deo PDD Holdinga, ulaže mnogo novca u oglašavanje, ali i konstantno snižava cene kako bi privukla kupce koji naručuju proizvode direktno iz Kine.
I dok je Temu izazvao pravi bum kod srpskih korisnika i postao tema u medijima, ali i u razgovorima tokom kojih kupci razmenjuju iskustva u vezi sa brzinom dostave i izgledom robe koju dobiju, ali i poređenjem sa AliExpress-om, uskoro će im biti dostupna još jedna platforma koja je popularna u Americi i u Evropi.
Reč je o kineskoj platformi Shein.
To će biti omogućeno bilateralnim sporazumom koji je Pošta Srbije zaključila sa Mađarskom poštom 14. avgusta.
U Pošti Srbije kažu za Euronews Srbija da taj sporazum omogućava dolazak većeg broja pošiljaka i brži prenos paketskih pošiljaka, sa robom koje će građani Srbije naručivati putem još jedne kineske platforme – Shein.
„Za korisnike to znači bržu i lakšu isporuku robe, koja će nakon završetka postupka carinskog nadzora, na adrese korisnika biti isporučivana u roku od 72 sata“, navode u Pošti Srbije.
Shein je od 2022. godine postao najveći svetski trgovac brze mode. Platformu je 2008. osnovao preduzetnik Ksu Jangtian, takođe poznat pod imenima Kris i Skaj, koji karijeru nije započeo u svetu mode ili trgovine, već informatike.
Prema dostpnim podacima, radio je kao stručnjak za optimizaciju internet pretraživanja u firmi za digitalni marketing koja je sarađivala sa izvoznicima.
Na početku je svoju firmu nazvao Sheinside, ali je 2014. ime skratio u Shein.
Odeću za Shein proizvodi mreža kineskih tekstilnih firmi, a sve što se sašije odlazi u izvoz.
Shein nudi dostavu u više od 200 država sveta.
b92.net