Preseljenjem Beogradske autobuske stanice (BAS) u Blok 42 na Novom Beogradu uvedene su brojne novine koje su značajno olakšale organizaciju i planiranje putovanja.
Jedna od onih o kojima se najviše priča je mogućnost online kupovine karata.
Više nije neophodno odlaziti do stanice radi kupovine karte već se sve može završiti preko računara ili sa mobilnog uređaja. Kupovinu je moguće obaviti u svakom trenutku, 24 sata dnevno, uz siguran sistem plaćanja.
Ovakav način kupovine omogućava brz pregled dostupnih linija, cena, vrsta karata, popusta i broja slobodnih mesta, a čitav proces traje samo nekoliko minuta.
Kako navode iz BAS-a putnici su odlično prihvatili ovu novinu što pokazuje i veliki broj karata koje su prodali preko sajta i očekuju da će se u narednom periodu taj broj samo uvećavati. Ipak, ima i onih kojima još uvek nije u potpunosti jasno sve u vezi sa ovakvim načinom kupovine, a neke od najčešćih nedoumica vezane su za štampanje karata kupljenih online, kao i za zamenu i odustanak od putovanja.
Dakle, šta raditi u slučaju kada ste kupili kartu preko zvaničnog sajta www.bas.rs a planovi su se u međuvremenu promenili i želite da je zamenite?
Kako navode iz ovog preduzeća, kartu je moguće zameniti za neki drugi polazak istog tog prevoznika u periodu važenja karte, ali isključivo na šalteru BAS-a. Znači, dovoljno je da odete do šaltera i da izaberete termin polaska koji vam više odgovara. Na šalteru ćete predati svoju odštampanu onlajn kartu i ličnu ispravu, nakon čega će vam službenik pomoći da izvršite zamenu za željeni polazak istog prevoznika. Proces je jednostavan i brz, a zamenu možete obaviti sve dok je vaša karta u periodu važenja, odnosno pre vremena originalnog polaska.
U slučaju da u potpunosti odustajete od putovanja, potrebno je da podnesete zahtev za povraćaj novca i to najmanje dva sata pre planiranog polaska. U tom slučaju biće vam vraćen iznos umanjen za naknadu od 10% od naplaćene prevoznine. Procedura za povraćaj novca se razlikuje u zavisnosti od toga da li ste kartu već ištampali.
Ukoliko karta nije odštampana na kartomatu, dovoljno je da pošaljete mejl na putnik@bas.rs sa jasnom naznakom da želite da otkažete jednu ili više karata. U mejlu je potrebno da priložite i originalni mejl sa kupljenim kartama i da navedete broj svoje lične karte ili pasoša. Novac će vam biti vraćen na tekući račun sa kojeg ste izvršili uplatu, i to u roku od 14 dana.
U slučaju da ste kartu već odštampali na kartomatu potrebno je da je odnesete na šalter zajedno sa ličnom ispravom i da tamo zatražite povrat novca. Novac će vam biti vraćen nakon što zahtev bude obrađen i odobren.
Da li karta mora da se štampa?
Kartu kupljenu online neophodno je ištampati i jedino tako ćete moći da uđete na peron za polaske i u autobus. Takođe, potrebno je da to uradite na nekom od kartomata koji se nalaze na Beogradskoj autobuskoj stanici na jasno označenim mestima pre ulaska na peron, kao i u šalter sali za prodaju karata. Karta se štampa na zaštićenom papiru kako bi se sprečile zloupotrebe, a proces je brz i jednostavan.
„Dovoljno je da skenirate QR kod sa elektronske karte na uređaju“ – kažu iz BAS-a.
Mondo.rs