Mnogi vozači upoznati su sa zvukom škljocanja koji proizvodi njihov automobil kada je rezervoar pun.
Neki ipak još malo stisnu pištolj za točenje goriva u pokušaju da izvuku i poslednju kap.
Grejem Konvej, direktor britanske lizing kompanije „Select Car Leasing“, savetuje da se ovo ne radi.
„Stiskanje pištolja za točenje goriva nakon prvog klika, poznato i kao ‘dolivanje’, moglo bi se činiti kao ispravna stvar ali zapravo nije“, rekao je on, prenosi „Wales Online“.
„Verovatno ćete ispustiti nešto goriva koje neće završiti u vašem rezervoaru. Ako zanemarite prvi klik, mogli biste da točite i preko vrha, a to dodatno gorivo završiće u malom odvodu ispod ulaza i na tlu ispod vašeg vozila“, objasnio je stručnjak.
Kako je rekao, na nekim pumpama višak goriva može biti usisan natrag u cev, pa faktički pumpi plaćate gorivo koje ste im vratili.
„Ozbiljniji problem, onaj koji bi mogao oštetiti vaš automobil i koštati vas puno novca, povezan je sa sistemom za povrat pare. On sprečava isparavanje benzina ili dizela kada otvorite čep da biste napunili auto, pa umesto toga para završava u posebnom filteru sa aktivnim ugljem“, dodao je.
Višak goriva u cevi rezervoara može dovesti do curenja goriva u taj filter i može da ošteti sistem, pa zbog toga motor može da se pokvari, dodao je Konvej. Istakao je i da popravka u ovom slučaju može da vas košta više od 500 evra.
(B92)