Ministar unutrašnje i spoljne trgovine u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović izjavio je, povodom obeležavanja Svetskog dana potrošača, da je važno podizanje svesti građana o njihovim pravima, kao i da podaci o potrošačkim prigovorima za 2023. godinu pokazuju da je prema mestu kupovine najveći broj potrošača obavljao kupovinu u prodajnim objektima, ali da nije zanemarljiv ni broj kupovina ,,od vrata do vrata“ i na promocijama, gde je rimetno uvećanje prigovora.
,,S tim u vezi, moramo da usmerimo svoje resurse na posebnu brigu o starijoj populaciji i zaštiti njihovih prava. Radimo zajedno sa udruženjima za zaštitu prava potrošača, koja na regionalnom nivou pružaju pomoć građanima u rešavanju njihovih potrošačkih problema“, rekao je ministar Momirović na događaju posvećenom kupovini van poslovnih prostorija pod sloganom ,,Predomislili ste se? Odustanite od kupovine“.
Događaj je organizovalo Ministarstvo u saradnji sa Gradskom opštinom Zvezdara, s ciljem da predstavnici vladinog i nevladinog sektora predstave kupovinu van poslovnih prostorija starijoj populaciji i ostalim potrošačima koji proizvode kupuju na ovaj način.
Ministar Momirović je tom prilikom istakao da je Ministarstvo iniciralo i vansudsku zaštitu potrošača nametanjem obaveze trgovcima da učestvuju u ovom sporu.
,,U poslednjih godinu i po dana imali smo blizu 5.000 postupaka. Brojke pokazuju našu rešenost da na nekoliko nivoa pružimo zaštitu potrošačima u ostvarivanju svojih prava“, poručio je ministar Momirović.
Podsetio je da je ove godine počeo da radi registar ,,Ne zovi!“ kojim se potrošači štite od nepoštene poslovne prakse.
,,Danas se oko 10.000 građana Srbije upisalo u taj registar, što pokazuje da je svest potošača o zaštiti svojih prava na višem nivou“, rekao je ministar Momirović.
Naglasio je da je Sektor tržišne inspekcije svoje aktivnosti usmerio na kontroli nepoštene poslovne prakse kod trgovaca koji svoju robu prodaju onlajn, kao i da je počela izrada novog zakona o zaštiti potrošača kojima se odredbe usklađuju sa evropskom praksom.