Posle „Bolje cene“ sledi nova akcija Ministarstva trgovine: Evo kada i koje namirnice bi sada mogle da pojeftine

Akcija „Bolja cena“ značajno je doprinela obaranju cena i zato ćemo u novim okolnostima doneti i novu meru, kaže za RTS ministar Tomislav Momirović. Pratimo šta se događa na tržištu, pregovaramo sa trgovcima, proizvođačima, dobavljačima i izaći ćemo uskoro sa novom akcijom, najavio je Momirović i dodao da će biti „ubačeni još neki vrlo važni proizvodi“, piše RTS.

Svetski je dan prava potrošača. U proteklih godinu i po dana sprovedeno je 5.000 nadzora tržišne inspekcije, kažu iz Ministarstva trgovine i najavljaju da će uskoro početi nova akcija, koja se nastavlja na „Bolju cenu“.

Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović rekao je, gostujući u Dnevniku RTS-a,da pravo potrošača nije neko apstraktno pravo, već je to pravo svakog građanina da njegov teško zarađeni novac bude adekvatno vrednovan, a obaveza je države da to pravo štiti.

– Prošli smo dug period od nezaposlenosti od skoro 30 odsto, od minimalne plate od 120 evra, do toga da je u decembru prosečna plata bila veća od 90.000 dinara. Mi smo tamo gde su zapadne zemlje bile pre 40 godina. Ali to ne znači da tako teško zarađen novac može olako da se tretira. Ovde pričamo o pravnim poslovima male vrednosti. Ovde pričamo o ljudima koji kupuju patike za svoju decu. Ovde pričamo o ljudima koji kupuju veš mašine. I naravno da sudska zaštita nije efikasna kada pričamo o ovim poslovima. Ali zato je tu vlada, zato je tu Ministarstvo trgovine, sektor za zaštitu potrošača kojima možete da se obratite – istakao je Momirović.

U prethodnih godinu i po dana oko 5.000 nadzora

Dodaje da je u prethodnih godinu i po dana, bilo 5.000 nadzora tržišne inspekcije i da su 40 odsto tih postupaka rešili sporazumno sa trgovcima. Reč je o zaštiti potrošača – tih 5000 nadzora je deset nadzora svaki dan, i subotom i nedeljom. Pozvao je građane da se obrate Ministarstvu trgovine.

– Ne može neko da kupi patike i da za tri dana one propadnu. Ja pozivam ljude da se obrate Ministarstvu trgovine, ukoliko su u ovakvoj situaciji. Država ima svoje telo, vlada ima svoje telo – rekao je Momirović.

To mogu da učine preko sajta, kao i pisanim putem. Podseća da je u prethodnih godinu i po dana formirano posebno telo koje vansudski rešava te sporove.

– To telo je ustanovljeno pre malo više od godinu dana, tako da to nije ni postojalo kao efikasan metod zaštite potrošača pre nekoliko godina. Da li je 5.000 dovoljno – trebalo bi da bude još više. Pozivam ljude još jednom da se obrate Ministarstvu trgovine. Uradili smo veliku stvar, kao i registar Ne zovi me – dodaje ministar Momirović.

Prema njegovim rečima, trgovci nemaju prava da uznemiravaju građane koji ne žele da budu uznemiravani reklamom njihovih proizvoda.

Tagovi:

Pročitajte još: